To niesamowite, Agnes Varda za każdym razem kręci inny film. Nie łudźcie się że wszyscy to potrafią. Wielu reżyserów powtarza swoje ulubione tematy, kopiuje formę, często buduje podobnych bohaterów. A Varda nie lubi się przedrzeźniać. Każdy kolejny film musi mieć jakiś pomysłowy zabieg narracyjny, inny typ...
Udajemy się w 2 godzinną podróż po Paryżu z Cleo, która oczekuje wyniku badania na obecność raka. Tętniące życiem ulice są kontrastem dla strachu przed śmiercią. Cleo próbuje szukać w kimś oparcia, pomocy w walce z chorobą. Gospodyni jest sceptyczna wobec choroby bohaterki, jej współpracownicy nie dbają o nią, kochanek...
więcejpodobnie jest w tym przypadku. swietnie stworzona postac cleo/ flory. wiarygodna, naturalna, gleboka, zywa. odczuwalem ogromna przyjemnosc estetyczna patrzac na nia.swietnie ''skrojona'' postac.
dramat egzystencjalny bohaterki zostal ujety lekko (doslownie), z duza prostota i wyczuciem. subtelnie poruszane kwestie...
Pierwsza połowa strasznie nudna i chaotyczna, jak to w nowej fali, ale druga od scen w parku rewelacyjna, zupełnie inny film i jakie dialogi!
Jakoś mnie nie zachwycił. Ciężko się przejąć potencjalną chorobą tak irytującej postaci - pustej rozkapryszonej idiotki. Na plus praca kamery i zwiedzanie Paryża z początku lat 60-tych. Wtedy pewnie zachwycał stroną realizatorską, ale ta warstwa niestety nie robi już takiego wrażenia. A od strony gry aktorskiej i...